Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Η επιστροφή της σιωπής


Η επιστροφή της σιωπής


Όταν ακόμα φοβόσουν,
έψαχνες να βρεις το άδικο
στα πρωινά του Σαββάτου,
με την εφημερίδα στη μασχάλη.
Γευόσουν το αλάτι της ημέρας
όπως αν την επόμενη, έπαυες να ζεις,
ν' ανασκαλεύεις την ομίχλη,
τις στιγμές που τελειώνουν αναπάντεχα,
τα φτερουγίσματα των γλάρων,
κι επέστρεφε η σιωπή.
Όλες αυτές οι παρορμήσεις
που άφηναν πίσω τους έλκη μοναξιάς,
πόσο πολύ σου έλειψαν όταν αναζήτησες,
κρυφά από τις διεκδικήσεις των υπολοίπων,
να βρεις το στήριγμα ή τη συντριβή.
Φευγαλέα σου έμενε τότε
η ανάμνηση της αποτυχίας
μαζί με το λίκνισμα των κυμάτων,
ένα ακόμα στιγμιότυπο νοσταλγικό
στη μονόχρωμη ροή του χρόνου σου.
Μα τώρα πιο συχνά ακόμα,
στέκεσαι άφωνος και παρατηρείς,
τα σκιρτήματα των ονείρων
τους εφιάλτες που προσδιορίζουν τη θέση σου,
τις αδιαπέραστες μνήμες που σε στοιχειώνουν.
Η ανάγκη των άλλων
που διαφύλαξες τόσο ζηλόφθονα
και οι τεμαχισμένες εντυπώσεις
που συνέλεγες ιδιοτελώς,
αποτέλεσαν την κορυφαία εκδήλωση
της οδυνηρής σου συμβατότητας.
Χωρίς ν' αλλάξεις στο ελάχιστο
παραδίδεσαι αβοήθητος
στους παραληρηματικούς ρυθμούς
της σκέψης σου
και στην απομόνωση της εσωτερικής σου
αγωνίας...


Δέσποινα Τσαφετοπούλου


(Πριν από μερικές μέρες, και συγκεκριμμένα την Παρασκευή που μας πέρασε, πήρα στα χέρια μου -επιτέλους- την Ανθολογία Νέων ποιητών": μου την έστειλε ταχυδρομικά η μητέρα μου, μαζί με διάφορα άλλα έγγραφα και φωτογραφίες από την Ελλάδα...Είναι ένα λεπτό βιβλιαράκι, με ένα γκρι μπεζ χαρτόνι με τυπωμένη μια καρδιά-ανεμώνα στο εξώφυλλο, πολύ συμμαζεμένο και διακριτικό...Το έχω μόνιμα πάνω στο γραφείο μου, ενώ το βάζω στην όποια τσάντα μου, πάιρνω μαζί μου πριν φύγω από το σπίτι...θα το κουρελιάσω σίγουρα, με τέτοια χρήση, αλλά δεν πειράζει, χαλάλι μου :)

*Η φωτό είναι από το Deviantart

2 σχόλια:

Phivos Nicolaides είπε...

Η φωτο είναι αποκρουστική... Παναγία μου...

Despina Tsafetopoulou είπε...

Έχει όντως μια ασχήμια, αλλά είναι καταπληκτική η τεχνική που χρησιμοποιήθηκε και το αποτέλεσμα...